Sayang sayang semua...I've to stop PIA at this point. Publisher told me to focus on my manuscript...insyaALLAH, we'll meet PIA on printed version..pray for me, pray for the great idea to come, and may ALLAH put everything at ease.. ^^v >> and insyaALLAH, the next entry will be AWAK?!
mY wOndErWaLL
WELCOME!comel tak blog baru kite??hihi...i really hope after this I'll extra spirit to update new entry...bcoz I really love this cute skin! ^^
MAY
ALLAH,bless,you
nAviGate?

Profile Blog Links Joined Credits
I am ME
writing and reading are part of me. bla..bla..bla..okayy sebab I love talking+merapu+gelak tak ingat dunia. so fullstop! ^^

FriEndS + faCebOoking
Sakeena Wonderwall

Create Your Badge
SpiLL
Daily Reads
EDNIN | DENA | Dr. CINTA | Yasmin Mogahed | 7sW

Rotten Things
April 2011 | May 2011 | June 2011 | July 2011 | August 2011 | September 2011 | January 2012 | February 2012 | March 2012 | May 2012 | June 2012 | July 2012 | August 2012 | September 2012 | October 2012 | November 2012 | December 2012 | January 2013 | April 2013 |

untitled

mAsTerPieCe?? HAHA :P
Links

awak?! -1
Written at Sunday, May 29, 2011 | back to top

"Yana!" Aku pekik dari ruang tamu.

"Apa kes jerit macam orang hilang skru kau ni? Sawan?"

"Buatkan milo?" Aku sengih dari sofa, tengok dia atas bar stool kat dapur. Muka mintak gula-gula 10 sen.

"Yelah, aku kan mak angkat kau kat sini kan?"

"Ala Ya, macam tak biasa." Aku tengok lagi surat khabar kat tangan. 1klassifieds tu aku renung dekat-dekat nak tembus.

"Kau nampak muka Van Diesel ke kat paper tu Hani?" Aku bulatkan satu iklan dengan marker merah sebelah kiri. Logik tak kalau aku hempuk je kepala aku kat frame gambar konvo aku dalam bilik nun?

"Aku rasa dah dekat 88 iklan aku bulat, 60 daripada tu aku pergi, satu haram pun dia orang tak panggil aku." Milo panas yang Yana hulur aku sambut.

"Cik Peah, logiklah sikit, kan ke baru 2 hari kau berhenti kat dari syarikat tu?"

"Yeke? Aku rasa macam dah berkurun aku terperap kat sini, dah macam dalam Gua Musang dah kau tau?"

"Kau ni, tekanan tak habis." Aku tengok mug dia dah separuh kosong. Cepat betul si Yana ni minum. Aku pandang milo yang berasap nipis kat meja. Capai, terus hirup. Gila sedap!

"Kau tak apalah, bos kau gila punya baik. Tak gatal 18 tahun ke atas macam aku kena tu, trauma kau tau tak?" Traumatik aku tak habis lagi ni.

Yelah, elok je aku sampai pagi tu, aku masuk pantri nak bancuh nescafe, tiba-tiba Encik Malik tu masuk (bos gila seks aku la ni). Tak bercakap apa terus ambil mug dia. 

Tiba-tiba aku rasa ada benda terkena punggung aku. Mula abaikan je, sebab ingat tak sengaja kan? Tapi buat kali kedua, terus aku pusing, backhand insan tak bertamadun tu. Sengal punya bos. Apa lagi, terus aku ke meja, taip surat resign. Tak ada gaji pun tak apa, janji aku tak kena sexual harassment tu hari-hari kan? tua ganyut pun nafsu macam nafsu kuda! Ciss!

"Ya, macamana ni?" 

"Macamana apa?"

"Kerja!"

"Belum rezeki kau la tu."

"Aku rasa aku kena mandi bunga la Ya."

"Syirik kut kau ni, kut ye pun, pergilah mintak air tawar ke buang sebaldi, bersiram, sekali dengan MyVi-to kau kat luar tu."

"Apahal kaitan dengan kereta aku pulak?"

"Mana tau kereta kau bawak bala ke?"

"Hisy! Cakap pandai, macam ustazah, yang kau pergi percaya bala tu apa kes? Mau geng dengan kerajaan langit kau ni."

"Mintak simpang kut kerajaan langit!" Aku dah tergelak dengan Yana atau nama betul dia ikut kad pengenalan Liyana binti Farid tu.

"Assalmualaikum." Ada orang ketuk pintu, takde manusia lain la tu, tu mesti Mimi.

"Mimi! Waalaikumussalam."

"Kau ni muka rezeki betullah!" Aku terjerit. Tiba-tiba je KFC bucket dah tersadai atas meja.

"Kau orang tu muka tak cukup zat je manjang. Ni ha, Zul belanja."

"Kau dinner dengan dia ke mek?"

"Mak dia sekali, aku shopping barang kenduri tadi."

"Oh, kau tak join ke ni?"

"Mestilah nak! Ingat perut kau orang je pandai gurindam? Perut aku tak?" Kita orang sengih atas sofa.

Masing-masing dah penat malam tu, kerja nak tidur je, semua pakat bantai tidur depan TV je. Perut kenyang suka tidur mati kan? Teruk betul, 3 ketul kut ayam aku habiskan.

*****

Aku tengah mandi bila telefon kat luar tu keluarkan lagu Unintended- Muse. Ni mesti Yana!

"Hello! Hah!" Laju aku telefon dia bila keluar bilik air. Yelah 6 misscalled kut? Maunya jadi apa-apa?

"Makcik, assalamualaikum!" 

"Hehe, waalaikumussalam."

"Apa hal? Kau kena loteri apa, tak pernah-pernah waktu lunch telefon aku?"

"Mulut...aku rasa kut kau nak terkejut kena loteri."

"Apahal pulak aku?"

"Yelah, kau nak kerja tak?"

"Mestilah nak!" Aku rasa bibir aku dah ke telinga. Yana! Kau bestlah!

"Esok kau datang interview!" 

"Kau ni logiklah sikit, kat mana tu?" 

"Kat company akulah, mana lagi."

"Aku taulah, kau dekat company, maksud aku kerja tu kat mana? Position dia apa?"

"Ya Rabbi! Hani! Kau ni sejak bila otak kau lambat proses ni? Kerja tu kat company aku kerja ni, jurutera projek la!" 

"Hah! Habis si Hakim yang bijaksana tu?"

"Resign!" 

"Kau buat lawak ke apa, mamat berlagak nak mati tu resign Ya?"

"Ada aku cakap ni lawak antarabangsa ke mek?"

"Taklah. Apasal resign pulak?"

"Dia kena cekup semalam, kat hotel. Taknak rosakkan reputasi syarikat, bos aku baru nak fire, dia dah resign dowh."

"Eh, Ya, balik ni cerita la. Kredit aku nak habislah." 

"Yelah, assalamualaikum."

"Ye, waalaikumussalam."

Aku duduk kat sofa, habis layan Skyline yang aku download, aku tutup laptop, baring kat sofa. Tiba-tiba je terlelap. Eh! Bukan, tak sedar bila aku terlelap, bukan tiba-tiba.

"Biarlah abang yang jadi mak!" 

"Kau ni kenapa? Kau kan lelaki? Jadi ayahlah!"

"Hani kan perempuan tapi tomboy, jadilah ayah!"

"Hoi lembut! Aku tak nak, aku taknak lah! Kau nak main ke tak ni?" 

"Taknaklah!" Bahu aku ditolak.

"Hoi!" Aku tolak bahu dia, tapi pisau 20 sen di tangan tertoreh ke dada budak 5 tahun lebih tua tu.

"Ampun!" Aku peluk lutut. Bila tengok baju dia dah terkoyak dan berdarah.

"Allah! Astaghfirullah." Aku urut dada. Terdiam sekejap. Dah bertahun mimpi tu tak bertandang. Apasal hari ni bertandang pulak? Ni mesti kes tengok Repo semalam, sampai termimpi-mimpi. Terus aku bangun pergi bilik air. Dah Asar pun.

p/s: cerita baru..vote eh..tak tau korang suke ke tak..=)

Labels:

Anonymous Anonymous said...

hihiii,mmpi petanda tuh!..harap2 la bos c yana tu de hero..omg,xsabo sgguh nak tggu next..

 
Blogger mar chan said...

like..like.. :)

 
Anonymous dewdrop said...

hurmm..cmbest2..teruskn..teruskn..hehehe..

xbley blah btol kutuk x-boss..nafsu kuda tu..hahha..lawak!

ntah2 bos si liyana binti farid tu yg si lembut zaman kecik2 hani tu..heee ^_^

 
Blogger sinichies_girl88 said...

suka....suka...sedap...jejej

 
Blogger -Ain-Dak In- said...

xde hero..so gua xleh bg star lg..muahahahaha~
abang nizam gua ada x?

 
Blogger sAkEeNa said...

anony: haha...yeke?kita tgk nant ye??
mar chan: okei org smbg..haha
dew: kih3..bos tu mmg ah..gila 18..hihi
sinichies: ok..awk boleh makan..sbb sedap..haha
Ain: makcik..gua tau lu bara..haha, tpi gua tgah smbung apa..kita tgk nanti abg nizam ke sapa

 

Post a Comment

<$CommentPager$>
<$I18NCommentAuthorSaid$>

<$BlogCommentBody$>

<$BlogCommentDeleteIcon$>
<$CommentPager$>

<$BlogItemCreate$>