Sayang sayang semua...I've to stop PIA at this point. Publisher told me to focus on my manuscript...insyaALLAH, we'll meet PIA on printed version..pray for me, pray for the great idea to come, and may ALLAH put everything at ease.. ^^v >> and insyaALLAH, the next entry will be AWAK?!
mY wOndErWaLL
WELCOME!comel tak blog baru kite??hihi...i really hope after this I'll extra spirit to update new entry...bcoz I really love this cute skin! ^^
MAY
ALLAH,bless,you
nAviGate?

Profile Blog Links Joined Credits
I am ME
writing and reading are part of me. bla..bla..bla..okayy sebab I love talking+merapu+gelak tak ingat dunia. so fullstop! ^^

FriEndS + faCebOoking
Sakeena Wonderwall

Create Your Badge
SpiLL
Daily Reads
EDNIN | DENA | Dr. CINTA | Yasmin Mogahed | 7sW

Rotten Things
April 2011 | May 2011 | June 2011 | July 2011 | August 2011 | September 2011 | January 2012 | February 2012 | March 2012 | May 2012 | June 2012 | July 2012 | August 2012 | September 2012 | October 2012 | November 2012 | December 2012 | January 2013 | April 2013 |

awak?! -1
untitled

mAsTerPieCe?? HAHA :P
Links

awak?!- 2
Written at Saturday, June 4, 2011 | back to top

Bruno Mars- Talking to the Moon berlagu riang. Mak! Kejap-kejap! Aku betulkan tudung Arini yang aku pakai. Kerongsang besar aku pinkan di di bahu sebelah kiri dengan kanan. 

"Assalamualaikum! Mak!" Sambil aku kerling jam. 6.50 pagi. Gila awal! Semangat kot nak pergi interview.

"Waalaikumussalam, dah siap?"

"Dah mak, lepas Subuh terus siap, mak doakan Hani ye mak?"

"Yelah, hati-hati drive abah pesan." Aku sengih tiba-tiba.

"Yelah, insyaALLAH." 

Mau abah tak pesan aku macam tu? Dulu pernah sekali masa zaman sekolah, abah perasan aku merempit tak ingat dengan Jedi, anak Pak Mat Talam (sebab ayah dia jual tepung talam, nama dia dah macam tu orang panggil) lepas balik sekolah. 

Lepas tu, terus abah tarik balik lesen aku naik motor pergi sekolah. Tak pasal-pasal aku pakai driver pergi sekolah, maksud aku, abah aku sendiri dengan volunteer hantar dengan ambil aku. Padan muka aku kan?

*****

Semua fail-fail kat tangan aku pegang erat. Yana tunjuk aku kaunter sekretari dia punya bos. Sekretari  bos dia yang nama Alice tu tunjukkan bilik besar gabak kat hujung sebelah kiri. Aku dah cuak semacam je. Tak sedap hati kot?

Pintu kaca depan mata aku ketuk dua kali.

"Come in." Suara lelaki kat dalam menyahut. Aku langkah masuk.

"Where's my black coffee?" Tiba-tiba je tanya. Kopi?? Aku tunjuk muka sendiri, aku ni nak datang interview jadi project engineer ke nak jadi tea lady ni? Betul ke Yana ni? Aku perhati sekeliling. Nampak cawan kertas yang biasa orang isi kopi.

"Err, on your right side." Bos si Yana tu still pandang kertas kat meja. Tekun gila. Main raba-raba je cari kopi dia. Buta ke apa bos Yana ni?

"Thanks." Dia senyum kat kertas yang berselerak atas meja. Isk! Aku jalan lagi dekat, nak jenguk untuk pastikan yang dia tu betul-betul buta ke tak. Konfius aku ni.

"So, apa agenda hari ni?" Isk, tak pulak aku tengok tulisan braille kat kertas ni, semua main print out je segala. Aku dekatkan muka ke meja.

"Err..." Terkial-kial aku nak menjawab. Sambil tengok-tengok segala dokumen atas meja dia yang macam sarang memerang liar tu.

"Alice?!" Dia angkat kepala. Aku pun angkat kepala jugak.

"Whoa! awak siapa?"

"Err..I thought I'm gonna have an interview with you sir." Terkejut aku. Fuh!! Aku patah balik ke pintu.

"Interview??" Muka pelik.

Yana kau jangan macam-macam Yana! Betul ke ni? Kalau tak betul aku saman malu kang! Dia dah buat muka pelik macam satu haram pun dia tak tau.

"Oh! Yeah! Untuk Project Engineer tu kan? Come, please have a seat!"Punyalah lama dia fikir sebelum jawab. Aku rasa bos si Yana ni ada masalah ingatanlah.

"Thank you sir." Aku tarik kerusi. Duduk.

"Resume?" Aku hulur bagi dia bila dia tanya.

"Iris Hannani binti Ismail." Aku angguk. Muka dia semacam bila sebut nama aku.

"Awak yakin ke boleh take over kerja Hakim?" Aku angguk laju. Ni apahal tanya aku macam singa jantan takde bini ni?

"I'll prove it, if you give me a chance sir." Interview apa entah, terus tanya aku boleh ke take over kerja ex-engineer dia tu. Aku ni prepare baik punya, yang tu je dia tanya? Macam sengaja nak sakitkan hati aku je?

"Ada pengalaman?!" Ciss! Sunggah tak bertatasusila. Wei! Taman depan sana pun boleh dengarlah suara tu! Nak je aku cakap kuat-kuat bagi dia dengar.

"Ada, 3 tahun di MalQis Architecture as a project engineer." Dia belek resume aku.

"Kenapa berhenti." Aku teragak-agak nak menjawab ke tak.

"Sexual harrassment sir!" Semua nak tau, nak tau apa lagi? Aku nak cerita ni.

"Ooo...dah kahwin belum?" Aku geleng. Soalan, ni nak tanya aku single ke complicated ke, in a relationship ke? Taknak tanya? Akaun FB aku taknak tau?

"Okay, bila awak boleh mula kerja?" Aku diam.

"Tu tanda saya dah dapat job ni ke apa tu?" Dengan innocent nya aku tanya.

"Nak kerja ke taknak ni?" Aku angguk laju.

"Mestilah nak!" 

"Bila?"

"Harini?" Gila semangat.

"Tak payah, esok baru mula." Aku rasa nak tampar laju-laju. Tadi tanya. Bila aku jawab dia pulak yang jawab.

"Err...what should i call you sir?" Tanyalah, takkan sampai mati nak panggil dia sir, sir.

"Abang." 

"Pardon?" Telinga aku tersumbat ke, dia yang tersilap cakap?

"Dah tu, panggil boslah! Nak panggil apa lagi?" Sekarang ni aku rasa macam, encik ni pernah hidup zaman komunis!

"Baik bos!" 

"Ye."

"Boleh saya keluar?" Dia angguk.
 
Aku bangun, tolak kerusi lepas tu keluar. Tapi macam tak best je bos ni. Boleh migrain aku hari-hari kalau menghadap muka dia tu.

*****

"Ya, bos kau tu garang gila!" Yana tengok aku pelik.

"Apasal kau tengok aku macam tu?"

"Tak, yang kau ni betul ke? Bos aku tu friendly gila kau cakap garang?"

"Yelah, yang dia soal aku macam askar pencen tu kenapa? Ngeri kot!" 

"Kau ni, betul ke bos aku tu?" Aku angguk.

"Nama dia?"

"Izz Wajdi la, nama macam baik je, tatasusila, haram!" 

"Isk! Aku pulak yang konfius dengan kau ni Hani." 

"Habis?" Dia dah cari handphone dia dalam beg. Main-main kejap. Hulur kat aku.

"Apa ni?" 

"Kau tengok, yang pakai baju light green tu ke yang interview kau tadi?"

"A'ahlah Ya, kenapa?"

"Bila masa dia dah jadi hot-tempered ni?" Aku jungkit bahu.

"Yelah, dahlah aku masuk, terus tanya aku, mana kopi dia." Yana dah gelak. 

"Hani, dia tak pernah tinggikan suara dengan kita orang tau?" 

"Dia period kot? Hah! Takpun gaduh dengan awek dia." 

"Isk! Dia mana ada awek, dia tu duda anak satu." Aku petik jari.

"Hah! Mesti dia gila talak kan?"

"Wei! Kau ni! Wife dia meninggal dua tahun lepaslah, nak gila talak apanya?" Aku garu kepala.
"Err, kenapa?"
"Masa lahirkan anak dia." Aku diam. Dah sudah, yang dia nak marah tu kenapa pulak?

Yana dah terhegeh-hegeh bukakan pagar rumah. Aku masuk parking dekat porch. Alang-alang aku dah kat company dia, aku tumpangkan dia balik sekali.

Labels:

Anonymous Anonymous said...

hmmmm,duda ank satu..hish,xsabo la nak tggu next!..

 
Blogger u n me said...

kwn die zmn kecik2 dulo?

gamaknye jek....hehee

 
Anonymous dewdrop said...

alamak..hero duda kah?? hai nmpknye dpt ank instant la si hani ni gayenye..hehehe..memandai je wat spekulasi sndri..keh3

bos aka sir aka abg ni mesti ingt nme si hani ni..tu yg tibe2 nk brubah jd baran tu..spe xmarah,org dh toreh bdn die kot..hehehe..


next2 ^^

 
Blogger sAkEeNa said...

haha..mcm2 korg ni.

anony: a'ah dudalah..ok x?
nurf: rasanya kot?kita tgk nant ye?
dew: haha..pndi je awak ni..hihi..

 
Anonymous Anonymous said...

xkesah la..duda or bujang,jnji hensem!hihihiii..

 
Anonymous gerau said...

thumbs up! nak nx entry hehe =)

 
Blogger sAkEeNa said...

anony: haha?hensem? oh my..oh jiho tu hnsem x?
gerau: thanks..ok2..haha..bt ms skrg ni..ain +em dlu kot?

 
Anonymous Anonymous said...

cm best je...next2..heehhe

 
Blogger sAkEeNa said...

sabar eh..tgh usaha ni..hihi

 

Post a Comment

<$CommentPager$>
<$I18NCommentAuthorSaid$>

<$BlogCommentBody$>

<$BlogCommentDeleteIcon$>
<$CommentPager$>

<$BlogItemCreate$>